top of page
  • it7200

מה זה מספר ירוק?

האם לוחית רישוי לבנה עם כיתוב ירוק זה מספר ירוק?


האם יש קשר בין מספר ירוק למספר רישוי ירוק ו/או לוחית רישוי ירוקה לטרקטורון?


מה זה מספר ירוק היא שאלה שיש עליה מספר תשובות אפשריות ולכן ריכזנו עבורכם מידע על המצבים בהם מדברים על מספר ירוק, מספר רישוי ירוק, לוחית רישוי לבנה עם כיתוב ירוק, לוחית רישוי ירוקה עם כיתוב לבן, מספר ירוק עם כיתוב שחור ועוד.


בישראל כיום רכב עם מספר ירוק וכיתוב שחור הוא רכב שאינו מורשה לנסיעה על כבישים לדוגמא מספר רישוי לרכב ספורט מוטורי (תקנה שנכנסה לתוקף ב-2014).


יש לשים לב כי רכב ישן ופגום שנוסע בדרכי עפר ללא מספר רישוי כלל או עם מספר רישוי ירוק יכול להיות משטובה, שהוא רכב שהועבר לגורם אשר קונה רכבים לפירוק אך לא פורק וחזר לנסוע בדרכים בניגוד לחוק.

(לחץ לקריאה מה זה משטובה)

מה זה מספר ירוק

אז מה זה מספר ירוק היום בישראל וברשות הפלסטינית


מספר ירוק קיים במספר צורות אך לרוב כאשר שואלים מה זה מספר ירוק הכוונה היא למספר ירוק בהגהה העממית (סלנג) המיצג בעלות על רישיון להפעלת מונית בישראל.


יחד עם זאת מספר רישוי ירוק עם כיתוב לבן הוא מספר רישוי של מוניות ברשות הפלסטינית.


שורש הביטוי מספר ירוק נמצא בימי טרם קום המדינה בתקופת המנדט הבריטי בו רכבים הנושאים לוחיות, מספר רישוי ירוק היו רשאיות לשמש כמוניות.


מאז קום המדינה עבר ה"מספר ירוק" של המוניות מספר גלגולים וכיום המוניות בישראל נושאות מספר רישוי רגיל אך חייבות לשאת ולהציג בבירור את מספר המונית וסממנים חיצוניים נוספים.


מספר ירוק ישראלי כיום ניתן לכלי רכב ממונעים אשר משמשים לצרכי ספורט ו/או עבודה אך אינם יכולים לנוע על הכביש.

(בעלי מספר ירוק עם כיתוב שחור זכאים לחצות כביש בלבד אך אינם יכולים להמשיך ולנסוע לאורכו).


לוחית רישוי ירוקה לטרקטורון ורכב שטח


ב-1 בנובמבר 2014, התקבלה החלטה לדרוש התקנת לוחית רישוי ירוקה לטרקטורון ורכב שטח אשר נבדלות מלוחיות רישוי שהותקנו עד מועד זה.


ב-2016 פורסם קובץ התקנות 7694 ובו פירוט מדויק לגבי מידות הגודל של

הלוחית וגודל המספרים והאותיות של הלוחית וכן הגדרת הצבעים.


התקנת לוחית רישוי ירוקה לטרקטורון ורכב שטח נקבעה בתיקון בתוספת השלישית לתקנות התעבורה.


בתיקון זה לתקנות התעבורה נקבע כי כלים חדשים מסוג זה יסומנו רק באמצעות לוחית רישוי ירוקה לטרקטורון ורכב שטח תקנית.


כמו כן נקבע כי חידוש רישיון לרכבים קיימים מסוג זה מותנה בהתקנת לוחית רישוי חדשה ירוקה בהתאם לתיקון.


מטרת לוחית רישוי ירוקה לטרקטורון ורכב שטח הוא ליצור הבדלה, הבחנה ברורה בין טרקטורונים ורכבי שטח הנושאים לוחיות אלה שעליהם אסורה הנסיעה על הכביש, לבין כלי רכב ממונעים אחרים הנושאים לוחיות רישוי שחורות ואחרות.


לוחית רישוי לבנה עם כיתוב ירוק


לוחיות רישוי של הרשות הפלסטינית לכלי רכב פרטיים כיום הן לוחיות רישוי לבנות עם כיתוב ירוק.


ללוחיות הרישוי הללו היה פורמט ספציפי הכולל שילוב של תווים בשפה הערבית ואנגלית עם מאפיינים ייחודיים.


מה זה מספר ירוק

מאפיינים של לוחית רישוי לבנה עם כיתוב ירוק


הצורה - יש מספר צורות של לוחית רישוי לבנה עם כיתוב ירוק שבשלב מסוים נקבעה הצורה (המלבנית) שתייצר אחידות בין סימון הרכב בשטחי הרשות שביהודה ושומרון והרכבים שנעים ברצועת עזה.


הרקע הלבן - הצבע העיקרי של לוחית הרישוי הוא לבן, המספק רקע לפרטי הרישום' מספרים, כיתוב בערבית ואותיות אנגליות. רקע בהיר אשר מבליט פריטי סימון ספציפי המופיע על לוחית רישוי לבנה עם כיתוב ירוק ומקנים לכל לוחית את הייחודיות הנדרשת.


כיתוב ירוק: האותיות והמספרים על לוחית רישוי לבנה עם כיתוב ירוק כהה כולם באותו צבע ירוק אשר משמש הן לתווים בערבית והן לתווים באנגלית וכמובן למספרים.


הפרטים שמכילה לוחית רישוי - ב-2018 הוחלט על שינוי שיטת הרישום אך עדיין עשו שימוש בלוחית רישוי לבנה עם כיתוב ירוק כאשר היא מורכבת מ-5 ספרות רצות ואות באנגלית אשר מייצגת את העיר או האזור בו הוצא הרישוי של הרכב.


מספר רישוי ירוק ברשות הפלסטינית


מספר רישוי ירוק עם כיתוב לבן ברשות הפלסטינית מוענק לכלי רכב ציבוריים מוניות, ואוטובוסים אשר מקבלים מספר רישוי ירוק המכיל ספרות ואותיות אנגליות וערביות.


ראוי לצין כי בתחומי רצועת עזה מאז 2012 במקום האות האנגלית P והאות בערבית על מספר רישוי ירוק וגם על לוחית רישוי לבנה עם כיתוב ירוק מוטבע דגל פלסטין בצד או מעל.



639 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page